Thursday, October 11, 2007

ZIARAH MUHIBAH DI HOSPITAL SUNGAI BULOH

ZIARAH MUHIBAH DI HOSPITAL SUNGAI BULOH



Oleh : TKP Subang

11 oktober 2007 (Sungai Buloh) – Sempena menyambut kehadiran Hari Raya ‘IdilFitri yang tidak lama lagi akan berkunjung tiba, PAS Kawasan Subang telah berjaya melaksanakan salah satu tuntutan Islam, iaitu menziarahi pesakit-pesakit di Hospital Sungai Buloh yang berada dibawah Dun Paya Jaras.

Program tersebut berjaya dilaksanakan dengan kehadiran sebilangan besar dari pimpinan PAS di peringkat Kawasan disamping kehadiran pimpinan Dewan Pemuda dan Dewan Muslimat Kawasan.

Pihak PAS Kawasan amat berbesar hati, disebabkan kehadiran kami disambut baik oleh Ketua Jururawat Hospital, disamping pihak kami mendapat layanan yang baik dari pihak hospital.

Dalam program tersebut, pesakit-pesakit dan jururawat telah dihadiahkan dengan sedikit buah tangan disamping “duit raya” sebagai cara untuk mengurangkan kesengsaraan dalam menghadapi kesakitan.

Sumbangan hadiah tersebut berjaya disampaikan oleh Saudara Atan Azhari yang merupakan Penolong Setiausaha Pas Kawasan dan Ketua Muslimat PAS Kawasan, Ustazah Maryam bin Abdul Rashid.

Pihak Pas Kawasan Subang mengucapkan berjuta-juta terima kasih atas kerjasama dari pihak hospital dan layanan yang telah diberikan.

Sekian


antara gambar-gambar program ziarah muhibbah;


kedatangan kami di sambut oleh ketua Jururawat Hospital Sungai Buloh


jururawat-jururawat bersama membantu membawa barangan untuk di sumbangkan kepada pesakit-pesakit

Saudara Atan Azhari sedang menyampaikan sumbangan kepada pesakit lelaki


Ustazah Maryam sedang bertanya khabar dari keluarga pesakit yang terlibat kemalangan di Kota damansara malam tadi, sambil menyampaikan sumbangan kepada pesakit perempuan


sebilangan muslimat yang baru selesai menyampaikan hadiah kepada pesakit di wad bersalin (muslimin tidak boleh terlibat)

Ustazah Maryam sedang memberi kad Raya kepada keluarga pesakit di Hospital Sungai Buloh

bergambar di lobi Wad Hospital Sungai Buloh setelah selesai menyampai hadiah kepada pesakit dan jururawat

senyuman orang belum kahwin. Ustaz Izwan Abdul Rashid, Naib Ketua Pemuda PAS Kawasan Subang, merangkap Ketua Penerangan MTD Paya Jaras

PRTIHATINPASUBANG

http://prihatinsubang.blogspot.com/

e mail : prihatinsubang@yahoo.com

1 comment:

azamaju sprayworks said...

Assalamualaikum saudara,selamat datang ke
http://bengkelcatkereta.blogspot.com
terima kasih.